Kengkawan..TQ Love..

Friday 11 October 2013

The Curve, IPC

Entry kali ni nak citer pasal jenjalan shopping2, window shopping...tempat yg kitorang selalu choose hujung2 minggu biasanya kalau tak One Utama, mesti IPC or The Curve...ape yg menarik? kalau org KL memang dah biasa tempat ni...aku lak suka tempat ni sebab tak crowded dgn mat2 bangla mat indon, parking senang dan selamat, tempat yg selesa, IPC or aku lebih suka sebut Ikano, ada Ikea...bg yg suka brg2 rumah yg moden2, leh gi sini, masuk hantu kejap tgk deco2 dalam tu...dan mula la berangan kan...sampai sekarang aku lum beli almari kaca nak display kereta2 mainan zarel...entah bila la nak beli, alkisah nak mengecat rumah dulu baru beli..bercinta la dulu kan....kat Ikea juga ada food court yg jual makanan best2...meat ball dia of coz ramai kenal kan...tp aku suka pegi ground floor makan sosej dan ice-cream...anak2 suka...zarel leh habiskan 3 sosej tu...dan Ikano juga ada Brand Outlet dan Padini Concept Store...kat sini la kebanyakan baju ku beli...sekarang ni trend baju denim/jeans, dan juga blouse chiffon, so macam2 patent ada...rasa cam semua nak grab...nak gi sini bawak duit bebanyak...worth-it...material yg berkualiti, nama pun brand outlet kan...Padini pun byk koleksi baju terkini yg cantik2 tapi harga sedikit up dari Brand Outlet...anyway berpadanan dgn apa yg kita bayar la kan...aku byk shopping kat Brand Outlet while en. suami lak suka Padini...en suamiku biasa la cerewet giler...baju anak2 pun byk sini...kat brand outlet boleh dapat baju sedondon gitu...mak bapak anak2 baju sedondon...:D...anyway sekarang ni dah tak byk baju branded utk baby...agaknya dah susah masuk malaysia kot sbb dah ada butik masing2 kan baju2 branded tu...tak puas hati lak brand outlet jual murah sikit dr butik..huhu...tak dapat lg ku shopping baju branded utk anak2 kat sini...terpaksa la pegi mothercare/osh kosh/pumpkin patch yg berharga RM100++ yg biasa leh dpt below than that...anyway nak buat camna...after brand outlet lak leh pegi The Curve, sebelah je...byk tempat makan kalau yg suka makan2 tu...Marche, Bubba Gump dan macam2 lg...dan Saturday Sunday ada street market...best barang2 dia...semua bende ada...accessori, pakaian, hiasan rumah dan macam2 lg la...bende yg susah dpt kat tempat lain...makan hati datang sini kalau tak bawak duit bebanyak...apa yg aku suka kat The Curve ni, aku suka Reject Shop dia...en suami selalu shopping tshirt sini...aku xde ape sgt sini, tshirt anak2 leh la dpt kekadang yg branded2 tu...sini ada Charles & Keith...makan hati gak masuk sini, telan air liur je tgk koleksi kasut dan handbag yg sentiasa bertukar2 dan cun melecun....aku sempat grab kasut raya je hari tu...this time pegi ada lg kasut cantik, tgk je la, tak terpakai kot...sini jugak ada butique Mango...for him and for women....my hubby suka Mango for Him..meterial yg selesa...design yg cantik...bg yg nak borong tudung aidijuma, pun ada sini...sentiasa penuh dgn umat booth dia ni...pun ada booth Awal dan Scha Al yahya....pun ada butiq Dynas Nursing Attire...biasanya aku pegi bergambar je kat sini...hehe....dan juga ada Cosry...bg yg nak baju kahwin ke tunang ke, raya ke yg vouge vass gitu....surau pun ada sini, jgn risau, leh lepak dr pagi sampai malam kat sini...cam aku buat...haha..hanya org giler berjalan je nak buat ni...aku dah terbekenan dgn satu kedai ni yg jual pyjama cotton, sebelah cosry....byk kot koleksi dia...leh beli utk anak2 dan mak anak sekali..akan ku lawati kedai tu lg next year before raya...haha..lama kot...

Sempat lg gedik dlm lif ...

 Kidszania...sebelah je IPC and Curve

 IPC

 Street Market..

 Cineleisure


No comments:

Post a Comment