Kengkawan..TQ Love..

Saturday 13 June 2015

Sessi penurunan berat badan

❤Day 4❤
Baru hari ni teringat nak timbang berat badan...sepatutnya after delivery kena catit dulu berapa berat as record kan..ala ruginya....teringat lg lepas bersalin hari tu doktor dtg check, dgr dia mention tummy, 20 weeks...erkkk...mak aii...rasanya ni la pregnancy yg aku paling diet, tapi lepas bersalin perut 20weeks??...sib baik ada terbaca article menyatakan lepas bersalin rahim kembang sbb tu perut tak kempis...hehe...leh la menyedapkan diri sendiri...
Ok..berbalik kepada penimbang...tersangat jugak happy dpt berat day 4 at 55kg...huhu tapi hanya muat pakai jeans size 30....5kg to go..in shaa allah...
Actually sejak balik dr spital menu aku hari2 ialah susu+oat+biskut+kurma+alfalfa... tu je diet yg dibenarkan dan dihidangkan en hubby...huhu walaupun agak lapar ku redha je demi mengejar berat 50kg yg di angan2kan...but of coz kupastikan susu badan mencukupi utk baby...rasanya dah melebih kot...amanda pun leh share sekali...takyah susah2 cari menu nak masak lauk berpantang bagai.. Zaeem pun setakat hr ni lum kembung perut maybe sbb takde ape2 yg lain aku mkn..kurma dgn biskut je kot...anyway hr ni aku request utk mkn nasi, bukan sbb lapar, saje nak add up karbo dan protein dr ikan...walaupun dlm susu pun dah ada semua tu...so petang aku dpt nasi lebih kurang secawan kecik dan 2 ekor ikan selar bakar..tu je tanpa lada hitam....lepas makan terasa teramat la menyesal makan nasi...huhu...rasa nak pegi timbang lg sekali....terus ckp en hubby, esok nak nasi sikit je...takuttt....ikan berapa ekor pun boleh aje....hehe

No comments:

Post a Comment