Kengkawan..TQ Love..

Thursday 1 May 2014

Achievement...

Pagi ni masa tgh bersiap nak keluar, belek2 ig jap...ternampak status terbaru 1 butik yg baru di buka kat damansara ni...about dia punya achievement...oh my...hati terus tersentak memikirkan diri sendiri...aku memulakan bisness online tatkala org lain br nak kenal internet...fb pun belum ada...promote pakai yahoo group masa tu...dlm thn 2007 camtu...tapi sayangnya aku buat sambil lewa hangat2 taik ayam...sedangkan masa tu aku start jual baju lama qisty, yg kubudget taknak tambah anak so better jual yg masih elok...dgn tak disangka sambutan amat menggalakkan...habis semua baju dpt kujual dgn harga dlm rm5-20 camtu je....after that aku mula beli baju kids borong dari nurza..pick a dress...pun mendapat sambutan...kesilapan aku, aku stop after aku tukar keje ke qdees, ye la tak semua company ko boleh sesuka hati buat keje sendiri kan...tak elok pun sebenarnya kan...so aku stop di situ...sedangkan org yg seangkatan dgn aku masa tu...masa internet hanya di pc, smartphone belum wujud lg..diorg tu semua dah bukak butik dan dah ada 2,3 butik sekarang...aku terus bekerja makan gaji jadi kuli org...still tak sedar jugak...ashanim juga seangkatan dgn aku...dah ada 2 butik, edast pun dah ada 2 butik, pick a dress pun sama....dulu aku beli borong kat rumah dia je...budak muda yg belum kahwin pun dia masa tu...now diorg dah kemana2...
So now, after 2 thn lebih berhenti keje, duduk rumah menguruskan anak2, barulah terdetik di hati untuk memulakan semula bisness...baru je last month dan kena start semula dr bawah...so bila tengok achievement dia ni...takpe la...pass is pass...sekarang aku jugak mesti kumpul aku punya achievement sendiri macam orang lain jugak...berhenti dari play safe...mesti move on...impian aku, akan kusediakan butik untuk anak2ku sorg 1, supaya diorg tak susah2 cari keje mcm aku dulu after graduate...sememangnya anak2 zaman sekrg tak segigih dan setabah anak2 zaman dulu...pun nampak cam tak boleh berdikari je anak2 aku ni...so akan kusediakan segalanya untuk hidup mereka di hari tua...good luck lisa....weeee...bahahaha :-)

 

Nota Kaki: Harap kengkawan sudi like page saya..tqq .:D AniLissCouture

No comments:

Post a Comment