Kengkawan..TQ Love..

Wednesday 9 April 2014

My current project....

Sempena nak raya nanti...cam lama lg kan...tp di sebabkan tailorku yg sibuk memanjang, kena la bertindak awal beli kain bagai, so on last friday gi beli kain dan sabtu pegi tempah...nak dijadikan cerita, after tempah aku ternampak la 1 fesyen bj kids yg betul2 takleh hilang dr kepala otakku...seriusly walaupun pernah jumpa bj yg lebih kurg dipakai oleh model kanak2 on9....tp tau2 je kan bila budak pakai bj yg saiz budget nak pakai 5 thn kot...omg...tak menarik ok...seriusly yg ni memg buatku termimpi2, so on sunday terus tukar design bj amanda...
Nak dijadikan cerita lg...why don't we komersilkan...betul ke eja ni..hantam je la...so from that...mula la kerje2ku mensurvey tukng2 jahit yg berkaliber..dr sini aku belajar tentang jahit pukal, borong kain, borong lace...wahh hati dah berbunga ok.. my own boutique,my own brand, my own design....after inspiration dr asshannas, bokittahijab, lofalens, naelofar yg meletop2 tu...akan ku buat design yg sama pasni utk raya...weee, sfbysazzyfalaq, bajookoo, paduci dr rcw, sape lg, juma, jovian, micshka yg lum keluar fr hanis zalikha..and of coz house of dolls milik Fazura...omg, semua artis ada own design, own business, in fashion...bende yg aku minat dr dulu, so why not teruskn dlm bidang ni dprd bidang lain yg tak minat kan..:-):-)..sesambil flashback zaman dedolu...dr kecik lg baju rayaku semuanya di design sendiri oleh abah dan di jahit oleh mama...macam2 fesyen bajuku ada....senget sana senget sini, lapis sana lapis sini...after habis degree, dah keje, aku keje maybank, kat sana ada sorg secretary seksi yg pakai mini kurung...mak aku panggil kurung moden...cam design jovian mandagie...so after that semua bjku buat fesyen tu...aku tak perlu abah design lg, tak perlu mama jahit lg..semua tempah kat cina seksyen 16 shah alam masa tu...kengkawan yg keje kilang sebelah pun tempah paten yg sama...bangga siut..it is year 2000 ok..jovian pun lum ada lg...bangga jugak baju yg dah lama ku pakai baru nak glemer in 2013 and 2014...:-):-):-):-):-) so dah 13 thn aku pakai la kan...nampk tak cam ala2 riak tu...haha..layan je la...

kain yg kubeli...susah gak pilih sensorang...xpe la 1st edition anyway
Nampaknya pepagi aku xleh sambung tido sampai kul 10 lg...on tuesday tu bermula la tugasku utk beli kain...dah dpt beberapa tukng jahit, for 1st time ni aku ambik yg paling murah, paling cepat...xde kilang tp aku rasa cam boleh percayakan dia utk siapkan bajuku...try la dulu..so tuesday bawak anak2 gi jakel shah alam, borong kain, maybe jakel bkn tempt terbaik bg org business, tp since aku pun br nak start, xkisahla, later boleh gi borong sendiri kat china ke vietnam ke korea ke...:-):-):-):-)verangan jugekkk....gi jakel wajib bawak anak reramai utk jaga si amanda yg sekelip mata leh hilang dr pandngan...after that gi beli lace...so complete brg2 dah leh hantar ke tailor....so today hanya aku dan amanda je...pepagi lg dah ke rumah tailor, mmg mencabar..rumah dia tingkat 5 kott...tgn kananku dukung amanda tangan kiriku bawak kain yg berat berkilo2 tu...gigih kott..after that terus gi lowyat....from tmn dato harun to low yat...
sib baik jln tak jem kat hang tuah ni...
cam dah pusing lembah klang je aku ni...bawah amanda lak tu...bkn senang nak handle budak ni, sib baik hr ni di tak byk ragam...ragam dia bukanlah merengk menangis tempik bagai....tapi lari meninggalkan mummy kat mall, berdiri sesuka hati lam kete...huhu...tp breastfeed masa driving tu mmg normal la bg aku..pernah jugak terserempak dgn polis roadblock....menggelabah sambil cool...:-):-) dan lg mmg aku xkn masuk toll gate tunai...:-):-):-) tp 1st time kot aku masuk kl bawak baby hanya berdua..huhu...sib baik hr ni amanda baik2 je tgk tv...low yatt tu tak pernah termasuk pun dlm diary aku utk pergi, sorg2 lak tu...dgn kereta kesayangan en hubby masuk parking sempit...tp gara2 phoneku xleh detect internet by simcard, terpaksa aku gi pusat service asus kat sana....tp sedikit gumbira dihatiku bila di dapati tab kesayanganku ini xde masalah...simcard yg bermasalah rupanya....adoiii...lum settle jugk nampaknya....so menapak la ke tropicana, kupilih tropicana sbb tak ramai org dan dekat dgn rumah...lg sejam setengah je zarel dah nak balik sekolah...smpai di tropicana....parking kosong kat depan escellator, pelik jugak....aku pun park je la...rupanya parking utk women only dan touch and go user....fuhh sib baik betul...best lak dtg sini...dah tukar simcard br terus balik...settled urusan  hari ni....


ehh lum habis lg...after zarel balik, after lunch gi potong rambut aku...berthn kot tak potong...kali ni pasrah utk gondolkan kepala gara2 rambut gugur dgn teruknya cm org leukimia...len kali la gi jumpa doktor...:-):-):-) cina saloon tu tanya beberapa kali...betul ni nak potong??...Ah So yg tgh color rambut kat sebelah pun sibuk cakap sayang....takpe la...lam hati aku kalau boleh nak cukur atas telinga cam Nana mahazan tu....tp Nana je kot cantik camtu....tak kisah cantik pun janji aku suka actually...tp takut org sebelah rumah terkejut gak...posmen yg byk mulut tu pun terkejut lak nanti....huahuahua

inilah rambut baruku...letak muka retis ni mmg la cantikkan...tp xpe...i love my hair now...maybe akan kekal camni sampai bila2 kot....pakai tudung kott...nak rebonding rambut pjg pun sayang...end up kena ikat gak, rosak rebonding...end up cam makcik2 gak ikat rambut sepanjang masa....masa laki balik rumah je lepas rambut kenkonon cantik kan..bahaaahaha
**nota kaki, walau camnapun rupa aku dgn rambut ni...rasanya ni kot 1st time roommate aku puji aku comel...siannnn...hahaha...tqqqq bbanyak en.roommate...at least la kannn..

No comments:

Post a Comment