Kengkawan..TQ Love..

Sunday 14 June 2015

Baby day 3rd

Dah sampai rumah dr spital...zaeem meragam..nangis melalak2...adui...nape la pulak...ayat2 quran mmg dah terpasang...aku rasa bdn dia panas tapi dia pun nampak cam hidung berair dan bersin..confius nak selimut ke nak bukak...aku terus bedung dia walaupun asyik kena bukak je dia yg kuatnya tak mcm baby baru lahir....melalak je sepanjang mlm..benti kejap minum susu pastu melalak lg...esoknya melalak lg...aku pun sukat suhu badan dia...38.5...demam ke?? Alamak...terus bawak dia mandi...melalak masa mandi...tahan je la telinga....lepas mandi letak atas towel terus senyap...alamak...dia nak mandi ke??...lepas tu pakai kan baju tgn pendek seluar pendek, kebetulan klinik telefon so mintak advice, dia suruh dtg klinik...so aku pun pegi klinik lam kul 3 camtu...zaeem dah tak panas, tak bedung pun..cam bukan baby dah...check darah semua ok...tp bgtau demam semlm dan pg td...doktor terus buat surat refer hospital selayang sbb baby demam adalah bahaya...so balik rumah dulu ready brg2 kot kena tahan wad...tapi baby mmg tak demam dah...pegi je la nak confirm...tapi dia mmg behave tak melalak dah sejak lepas mandi pg tadi...mlm pegi hospital selayang bhgn emergency...sib baik tak tunggu lama pun mcm ppum dulu...terus diorg check darah...katanya takde ape2, nak stay wad boleh nak balik pun boleh...so aku pilih utk balik..tgh zaeem pun dah ok....so dia dah tak demam lg...tak melalak lg..tido susu tido susu...tu je keje dia...bedung mmg ku simpan jejauh...pecah rekod baby ini tak di bedung start day 3..😁😁😁..siang2 pakai romper je boleh...

No comments:

Post a Comment